Nedelja, 16.8.2015, Judenburg
- Leoben - Gradec - Wildon, 167 km
Vstal sem zgodaj, par minut po 6.uri. Z lastnikom penziona
sem se prejšnji večer le s težavo dogovoril, da mi bo postregel z zajtrkom že
ob 07.uri. Rekel mi je, da običajno ne ponuja zajtrka pred 08.uro, še zlasti pa
ne ob nedeljah. A sem ga vseeno nekako
uspel prepričati, da mi je šel na roko. Že ob tričetrt na sedem sem šel dol v
jedilnico in si pričel ogledovati slike, razobešene po stenah. Kmalu se je
pojavila tudi kuharica in mi prinesla kavo z mlekom. Kaj hitro sem pospravil
precej boren zajtrk, sestavljen iz žemljice, namazane z maslom in marmelado. Ko sem par minut čez 7.uro porinil kolo na glavno ulico v
Judenburgu, ni bilo nikjer žive duše. Mesto je še spalo. Sledil sem zelenim tablam, ki so me kmalu
pripeljale iz mesta. Sprva sem vozil med polji in za seboj opazoval obrise
mesta, ki je počasi izginjalo v jutranji meglici.
Potem sem prišel v zelene
gozdiče smrečja, pred seboj pa sem že opazil prve jutranje sprehajalce, ki so
prišli v naravo s svojimi kosmatimi hišnimi prijatelji. Prva vasica, do katere
sem pripeljal, je bil Möbersdorf, naslednja vas pa Unzdorf. V tej vasi je
postavljena informacijska tabla, na kateri sta ponujeni dve varianti poti
Murradweg.
iz Judenburga |
Pri južni varianti pot ostaja na desnem bregu reke in mimo Fischinga
ter Apfelberga (Jabolčni hrib) pripelje do Knittelfelda.Druga varianta je nekoliko daljša. Ta krene v levo preko
Mure in pripelje v Zeltweg. Nato po levem bregu Mure mimo Spielberga prav tako
pripelje do Knittelfelda.
Zeltweg je bil
v preteklosti zelo pomemben kraj za avtomobilski šport, saj je tam nekdanje dirkališče
Zeltweg Aichfeld, ki je leta 1964 celo
organiziralo dirko formule 1. Kraj ima danes okrog 7.000 prebivalcev in premore
letališče. Dirkališče je opuščeno. Mesto
sem videl iz daljave, odločil pa sem se za južno varianto preko Fischinga. Do
Apfelberga sem potreboval dobro uro kolesarjenja.
Le nekaj minut za tem sem prikolesaril v
Knittelfeld. To je malo večje mesto, šteje namreč okrog 12.000 prebivalcev.
Leži na nadmorski višini 645 metrov. Torej sem do tega mesta opravil že večino
spusta od začetnih 1800 m nad morjem, saj je Radgona le še kakih 200 m nad
morjem. V wikiju sem z zanimanjem
prebral, da mestece slovi po tem, da je za Gradcem dobilo drugi krematorij na
avstrijskem Štajerskem. Kaj bi mi brez wikipedije ? Mesto sem obvozil po
južni strani in nadaljeval proti kraju St. Lorenzen. V tem delu poti ni
kolesarske steze, ki bi bila ločena od drugega prometa. Nekaj kilometrov pot
vodi po lokalni cesti od Knittelfelda
proti Leobnu na desnem bregu reke. Ob
njej teče železniška proga, avtocesta pa je na drugi strani reke. Malo pred 9.uro sem privozil v kraj St.
Stefan ob Leoben. Veliko krajev v dolini reke Mure ima imena po raznih
svetnikih in svetnicah . Vreme je bilo
oblačno, mestoma je tudi rahlo rosilo. A padavine niso bile tako močne, da bi bilo
treba obleči dežno pelerino. Sredi vasi
je gostilna Monte Christo, zelo lepo
urejena, z rožami povsod.
Ustavil sem se, popil kavico z mlekom in malo
pretegnil noge ter spočil zadnjo plat.
Malo za vasjo sem po nadvozu prečkal avtocesto in hitro zatem sem bil
zopet v kraju z imenom St.Michael, to pot je to svetnik Miha pri Leobnu. Nekaj časa me je potila vodila po regionalni
cesti, pa nazaj čez Muro in zopet po kolesarskih stezah do Leobna. Tja sem
privozil ob 10.uri. Skoraj 60 kilometrov
poti je za menoj, minilo pa je manj kot tri ure od odhoda iz Judenburga.
cafe Monte Christo v St. Stefanu |
kolesarji si ogledujejo vaške cerkve |
V Leobnu me kolesarska pot popelje na glavni mestni trg,
pred mestno hišo. Parkiral sem kolo pred kavarno in naročil pivo. Nato sem se
peš odpravil po trgu naokrog in slikal lepo obnovljene stare palače. Od
zgodovinskih poslopij je najbolj zanimiva stara mestna hiša, pa tudi mestni
stolp z uro.
Glavna mestna cerkev je St.
Xaver iz leta 1660, lepša pa je cerkev
St. Jakob, zgrajena v romanskem slogu, notranjost je v baročnem slogu. Leoben je s 25.000 prebivalci drugo največje mesto v avstrijski zvezni deželi Štajerski in tudi
drugo največje mesto (za Gradcem) ob celi trasi kolesarske poti Murradweg. Mesto premore lastno univerzo, ki je
specializirana za rudarstvo. V okolici
mesta so bili številni rudniki železove rude. V bližnjem Donawitzu je še danes
sedež velike jeklarne Voestalpine AG. V Leobnu je bil osnovan prvi ženski samostan na današnjem ozemlju Avstrije, to je
benediktinski samostan Göss, ki je bil
ustanovljen že leta 1022. V mestu je cel kup cerkva, med njimi so tudi
luteranske. Danes je najbolj pomembna
veja industrije v mestu pivovarstvo. Celotno mesto je v znamenju pivovarne Gösser.
Pivovarna v tem mestu je bila prvič omenjena že leta 1459. V pivovarni je menda
tudi muzej, pa me ni toliko zanimal, da bi si vzel kaj časa zanj.
Leoben |
Leoben - most čez Muro in mestna vrata |
Od Leobna vozim proti naslednjemu večjemu kraju Bruck an der
Mur. Razdalja je 17 kilometrov. V tem delu se reka precej umiri in teče bolj
počasi kot v zgornjem toku. Kolesarska
pot vodi ob regionalni cesti in se mestoma kar oddalji od reke. Ob cesti opazim vrtnarije z rožami. Z
zanimanjem preberem obvestilno tablo, da si lahko kar sam nabereš šopek po
svojem okusu, potem pa se zglasiš pri blagajni v vrtnariji, ki je par sto
metrov naprej ob cesti. Pri nas bi tak
eksperiment najbrž pomenil ekonomsko smrt za lastnika. Dvomim, da bi kaj več
kot polovica "kupcev" tudi plačala svoj izbor rož.
Nekaj čez 11.uro
sem v Brucku. Bruck an der Mur je manjše mesto, šteje okrog 13.500 prebivalcev.
Vendar je to pomembno železniško in tudi cestno križišče, saj leži na relaciji
Dunaj - Gradec. V Brucku reka Mura napravi oster ovinek. Doslej je tekla proti
vzhodu oziroma blago proti jugovzhodu, tu napravi oster ovinek in prične svojo pot proti jugu. Tudi v Brucku je nalepši del mesta glavni
trg, na katerem so skoraj vse najbolj pomembne mestne palače. Najbolj znana je Kornmesser haus.
cvetlična "samopostrežba" |
Malo za krajem Pernegg se je kolesarska pot odcepila od reke
in pričela vzpenjati proti cerkvi, ki je locirana na vrhu vasi. Kakih 200 m
pred seboj sem opazil žensko na kolesu,
prav tako z nahrbtnikom na ramah. Malo
sem pritisnil na pedale, da bi jo do vrha hriba ujel in prehitel. Ko sem zopet
dvignil glavo in pogledal naprej, ženske ni bilo nikjer več. Ali je kam zavila
ali pa je res močneje od mene kolesarila v hrib in že zavila v desno, kamor se
je obrnila kolesarska pot. Zdelo se mi
je malo čudno, a si nisem belil glave s
tem. Najbrž je zavila za cerkev, medtem ko sem gledal kam drugam. Spustil sem se v dolino na drugi strani hriba
proti vasi Mixnitz in na svoje začudenje opazil to isto žensko dober kilometer
pred seboj. Ta mora biti pa res dobra
kolesarka, če me je s tako lahkoto pustila zadaj pri vožnji v hrib. Počasi sem
jo dohiteval. Potem pa sem le opazil, kje se skriva odgovor. Gospa je imela
električno kolo. Motorček je zelo majhen in se ga od daleč sploh ne da opaziti.
Ko se cesta postavi malo pokonci, kolesar vključi pomoč motorja in premagovanje vzponov postane mačji kašelj.
Od tega trenutka dalje sem bolj pozorno opazoval kolesa kolesarjev, ki so mi
vozili nasproti. Pot nasproti toku Mure ima namreč zanesljivo več vzpona kot
varianta ob toku navzdol. In z začudenjem sem ugotovil, da ima skoraj polovica
vseh, ki so kolesarili opremljeni s prtljago in mi vozili nasproti, kolesa
opremljena z elektromotorji. Tako vožnja navkreber res ni več težavna.
kolesarka na električnem kolesu, ki mi je ušla v klanec |
proti Frohnleitnu |
Le nekaj kilometrov za Frohnleitnom sem pripeljal do table,
ki mi je sporočila, da se bližam gradu Rabenstein.
Grad čepi na skali kakih 100
metrov nad reko Muro, na desni strani reke. Na parkirnem prostoru pod gradom
sem opazil nekaj osebnih avtomobilov in tudi nekaj zaklenjenih koles. Odločil
sem se, da ta grad obiščem. Zaklenil sem kolo in se odpravil proti dvigalu, s
katerim se lahko povzpneš do gradu. Pri vhodu je avtomatska blagajna, kjer
moraš kupiti vstopnico. Nekaj časa sem poskušal metati denar vanjo, a mi ga je
vedno izpljunila nazaj. Tako sem se spravil v dvigalo in pritisnil na gumb za
gor. Dvigalo je potegnilo in bil sem v gradu. Ogledal sem si vse prostore in se
vpisal v knjigo obiskovalcev. V gradu je tudi taverna, v kateri sem videl kar
precej turistov, med njimi tudi številne kolesarje. Ker sem počival že v Frohnleitnu, nisem imel
potrebe po osvežitvi. Tako sem kaj kmalu poiskal pot navzdol s hriba in se peš
vrnil do kolesa.
grad Rabenstein od daleč |
Naslednji kraj ob poti je bil Peggau. Tod je bila rečna
struga videti precej prazna. Najbrž je pretočna elektrarna odprla zapornice. Ob 15.uri sem pripeljal v
kraj Gratwein, ki je le še kako uro kolesarjenja oddaljen od Gradca. Usedel sem
se v bife ob reki, ki je sodil h kompleksu teniških igrišč. Napravil sem nekaj
posnetkov, potem sem fotoaparat odložil na mizo. Ko sem popil pivo, sem šel k
šanku plačat, nato sem nadaljeval kolesarjenje proti Gradcu. Po prevoženih dveh
ali treh kilometrih sem hotel posneti
fotko. Tipal sem po žepih, a fotoaparata ni bilo nikjer. Prebrskal sem še žepe
nahrbtnika, prav tako brez uspeha. Treba bo nazaj. Ko sem se pripeljal do
bifeja, so se mi vsi gostje režali. Vprašali so me, ali sem kaj pozabil. Eden od gostov je nejevoljno potegnil moj
fotoaparat iz žepa. Očitno si ga je že prisvojil in je bil kar malo razočaran,
ker sem se tako hitro vrnil. Če bi prišel nazaj v bife le malo kasneje, ga
najbrž ne bi bilo več, saj je bilo tudi njegovo pivo že bolj pri koncu. Tako bi
ostal brez vseh slik, posnetih prve tri dni.
Ob 16.uri sem prikolesaril v mesto Gradec. To mesto sem že
večkrat obiskal in si že ogledal mestni center ter sloviti stolp z uro na hribu
Schlossberg. Zato se tokrat nisem
nameraval kaj dosti obirati po mestu. Sprva je kolesarska pot skozi mesto tesno
sledila reki. Potem sem prišel do točke, kjer je bila nadaljnja pot ob reki
zaprta zaradi delovišča in moral sem zapustiti oznake kolesarske poti in tudi
reko. Kar na slepo sem vozil proti jugu in res sem se malo zatem zopet uspel
vrniti proti Muri.
Gradec ali po avstrijsko Graz je največje mesto avstrijske
zvezne dežele Štajerske , drugo največje mesto v Avstriji in tudi največje
mesto ob celem toku Mure. Mesto šteje približno 270.000 prebivalcev in je večje
tudi od Ljubljane. Na tem kraju je
najbrž sprva bila utrjena slovanska naselbina, od katere izvira ime mesta
Gradec. Nemško ime Graz se prvič pojavi
leta 1128. V 14. stoletju se v mestu naseli
dinastija Habsburžanov, ki je z gradu
Schlossberg dolga stoletja vladala širši okolici mesta, uspelo jim je zasesti
tudi avstrijski prestol. Grad
Schlossberg je bil edina utrdba daleč naokrog, ki je Turki v svojih osvajalnih
pohodih v 15 in 16.stoletju niso nikdar zavzeli. Leta 1809 je Napoleon napadel
Avstrijo in neuspešno oblegal tudi grad Schlossberg. Po porazu avstrijske vojske
pri Wagramu so Francozi zahtevali, da
Avstrijci podrejo utrdbe na hribu. Ostal je samo sloviti stolp z uro, ki je
danes največja znamenitost mesta. Vidimo ga skoraj na vseh razglednicah, ki so
naprodaj v Gradcu. V Gradcu je zelo
močna univerza s številnimi fakultetami, na katerih študira tudi veliko
slovenskih študentov (najbolj znane so medicinska, tehniška in pravna fakulteta,
pa tudi za glasbo in upodabljajoče umetnosti). Ob reki sem opazil zanimivo
moderno poslopje. To je slovita hiša moderne umetnosti z imenom Kunsthaus.
Mestno središče Gradca je na seznamu Unescove kulturne dediščine, kar pomeni,
da ga je vsekakor vredno obiskati. Ampak
ne danes. Bil sem že kar utrujen od
celodnevne vožnja, a nisem nameraval prenočiti v Gradcu. Skušal bom zdržati še
kako uro ali dve na kolesu in priti do Wildona.
Ob pol šesti uri popoldan sem pred seboj zagledal visok rdeč
dimnik. To je Kalsdorf, industrijsko naselje v bližini Gradca. Vozil sem mimo
njiv, posejanih s koruzo in mimo velikih skladiščnih hal. Kalsdorf je eno izmed
najhitreje rastočih mest na Štajerskem.
V zadnjih 15 letih se je prebivalstvo skoraj podvojilo. Tu ima obrat
tovarna tovornih vozil Scania. V bližini je graško letališče Thalerhof, mimo kraja
vodi avtocesta iz Italije in Slovenije proti Dunaju in Münchnu, skozenj pelje
tudi železniška proga. Tako se je Kalsdorf razvil v močno logistično središče,
kjer se skladiščijo in pretovarjajo velike količine blaga vseh vrst.
Od Kalsdorfa do Wildona je še nekaj kilometrov poti, teren
pa je lahek za vožnjo, saj ni več nobenih vzponov. Pot se zlagoma spušča. Wildon ima nadmorsko višino 314 metrov, kar
je za 40 metrov nižje kot Gradec. Malo pred 18.uro zvečer sem v Wildonu.
V
tistem bifeju pri teniškem igrišču, kjer sem pozabil na fotoaparat, sem našel
wifi in ga izkoristil, da sem si rezerviral prenočišče v Wildonu. Izbral sem si
gasthaus "Zum Goldenen Löwen",
kar pomeni "Pri zlatem levu".
Penzion naj bi bil na Zgornjem trgu - Oberer Markt. Ko sem pripeljal v naselje Wildon, sem na
levi strani glavne ceste videl rumeno poslopje, v katerem je gostilna. Z
velikimi črkami je bilo na fasadi napisano ime Gasthaus Strohmaier, nikjer pa
nisem videl kakega napisa o zlatem levu. Malce mi je bilo sumljivo, ker je
bajta zelo spominjala na tisto na sliki v mojem vodničku.
Wildon |
Vseeno sem odkolesaril po klancu navzgor v center
mesta. Gledal sem naokrog, a nikjer na trgu ni bilo penziona z imenom, kot sem
ga iskal. Vprašal sem neko gospo, ki je stopila iz lekarne za mojim hrbtom.
Poslala me je nazaj dol po klancu, prav do tiste gostilne, ki sem jo videl ob
prihodu v Wildon. Ko sem prišel na parkirni prostor, sem šele opazil droben
napis, ki je omenjal zlatega leva. Po
telefonu sem se z lastnico penziona dogovoril za ceno 25 evrov, z zajtrkom
vred. V knjižici - vodničku po
kolesarski poti imajo sicer napisano cena 30 evrov, a sem malo pobarantal in
brez težav zbil ceno. Zgleda, da nimajo ravno preveč navala kolesarjev, saj je
Radkesburg dokaj blizu Wildona, pa tudi sosednji Gradec najbrž pritegne več
turistov kot razmeroma nepoznani Wildon.
Ko sem se stuširal in preoblekel, je pričelo močno deževati.
Tako sem se odločil, da ne grem več nikamor iz objekta. Stopil sem dol do šanka
in naročil večerjo. Večerjal sem tipično
avstrijsko hrano - wienerschnitzel, krompirjevo solato in pivo. Po večerji sem
se spravil v posteljo in ob vključenem televizorju poslušal škrebljanje dežja,
dokler me ni pobralo. Padalo je vso noč.
Ko sem izbiral termin za to pustolovščino, je bilo napovedano lepo vreme
za ves teden. To pot z meteorologi res
nisem imel sreče.
Pregled današnje etape (iz vodnika Murradweg):
Od Judenburga do Leobna - 54 km
Od Leobna do Gradca - 77 km
Od Gradca do Wildona (Lipnice) - 26 km
Danes sem po stanju števca na kolesu prevozil 167 km. Po podatkih iz vodnika naj bi bilo 2038 metrov spusta in 1620 m vzponov. Imel sem občutek, da je bilo drugi dan vseeno nekaj lažje kolesariti, saj so bili vzponi večinoma bolj položni kot prvi dan.
Od Leobna do Gradca - 77 km
Od Gradca do Wildona (Lipnice) - 26 km
Danes sem po stanju števca na kolesu prevozil 167 km. Po podatkih iz vodnika naj bi bilo 2038 metrov spusta in 1620 m vzponov. Imel sem občutek, da je bilo drugi dan vseeno nekaj lažje kolesariti, saj so bili vzponi večinoma bolj položni kot prvi dan.
Ni komentarjev:
Objavite komentar