Četrtek,
20.8.2015 Radenci - Veržej - Mursko Središče - Goričan -
Legrad , 102 km
Nebo je bilo precej oblačno, ko sem točno ob 07.uri zjutraj
zajahal svoje kolo pred domačo hišo v Radencih.
S sosedom Mladenom sem se dogovoril, da me pride iskat v Legrad. Do tja
je točno 100 km in računal sem, da pot, na kateri ni skoraj nobenih vzponov,
lahko opravim v 6 urah. Tako sem mu dejal, da naj bo v Legradu ob 14.uri.
Tudi na slovenskem delu kolesarske poti ob
Muri je možnih več variant poti. Ena možnost je kolesarjenje po vinskih cestah,
ki vodijo po vinorodnih gričih od Radgone preko Zbigovcev do Kapele in naprej
proti Vučji vasi in Veržeju. Druga možnost je kolesarjenje po levem bregu Mure
od Gederovcev, preko Petanjcev, Kroga, Dokležovja, Ižakovcev in Melincev do
Dolnje Bistrice, kjer bi prečkal Muro in prestopil hrvaško mejo v Gibini. Tretja
varianta, ki jo omenja tudi vodniček po poti Murradweg, je varianta po cestah
od Radencev do Veržeja, nato pa skozi Krapje in Moto do mejnega prehoda Gibina.
Od tam do Svetega Martina na Muri in
naprej do Murskega Središča. Od tu naprej je na voljo praktično samo še ena
možna pot, ki vodi skozi Goričan in Donjo Dubravo do Legrada.
 |
variante kolesarske poti ob Muri v Sloveniji |
Odločil sem se za to tretjo varianto. Že ko sem vozil od Radencev proti kraju Hrastje Mota in naprej proti Veržeju, sem opazil kar nekaj
razlik med kolesarskimi potmi, ki sestavljajo Murradweg v Avstriji in delom
te poti v Sloveniji. V Avstriji je ta pot označena res dobro in to z zelenimi
tablami z oznako R2 in označevanjem oddaljenosti do krajev ob poti. Pri nas je
oznaka te poti običajno modra tabla z oznako poti G-12 in napisom pot Mura -
Drava. Le redko pa sem opazil, da bi bile navedene tudi razdalje do naslednjega kraja.
 |
oznaka te poti pri nas je G 12 |
V Avstriji so kolesarske steze praviloma ločene od drugega prometa in so
namenjene samo kolesarjem. Pri nas je bil le del poti od Radencev proti Vučji
vas ločen od vozišča, pa še tam ga moramo kolesarji deliti s pešci in
traktorji.
 |
konec kolesarske poti v kraju Hrastje Mota |
 |
rojstna hiša kardinala Missie v Hrastju |
Povsod drugod sem moral voziti po regionalnih cestah, kot udeleženec v prometu z drugimi vozili. Še največja razlika pa je v oddaljenosti od reke Mure. V Avstriji so
se potrudili, da je kolesarska pot res tesno ob Muri, kjerkoli je to mogoče.
Pri nas resda vodi pot tesno ob Muri vse od Radgone pa vsaj do avtocestnega
mostu v Vučji vasi. Vendar je ta pot primerna samo za gorska kolesa. Po
varianti, ki sem jo kolesaril danes, pa reke Mure lep čas sploh nisem
videl.
 |
pred Veržejem zavije pot skozi Bunčane |
 |
v Veržeju je učna pot ob mrtvicah Mure |
Ob pol deveti uri sem prikolesaril do Razkrižja. Že od daleč
se vidi značilni turn cerkve v tem obmejnem kraju. Prečkal sem reko Ščavnico,
ki se tod izliva v Muro. Ta reka je eden od močnejših pritokov Mure.
Še rahli vzpon skozi kraj Šafarsko in že sem
bil v Gibini, kjer je mejni prehod.
 |
Razkrižje |
 |
mejni prehod Gibina |
Mrkemu hrvaškemu policaju, ki se je
zavlekel
v kabino, sem pomolil osebno
izkaznico. Brez besed in brez smehljaja mi jo je vrnil in že sem bil na
hrvaškem ozemlju.
Tu se je oznaka
kolesarske poti ponovno spremenila. Sedaj so bil ob cesti modre table z oznako
R-12. Ob cesti me je pozdravila tabla z dobrodošlico v občini Sveti Martin. Tu
so v zadnjem času zgradili toplice, ki jih kar precej reklamirajo. Želeli bi
poleg gostov iz Avstrije pridobiti tudi goste iz Slovenije. Točno ob 9.uri sem
bil v kraju Sveti Martin.
 |
Sveti Martin ob Muri |
Malo za Martinom sem ob cesti opazil informacijsko tablo z napisom -
"Najsjevernija turistička točka u Hrvatskoj". Tega pa vsekakor ne
smem spregledati! Zapeljal sem z glavne ceste v levo proti reki Muri. Po
dobrem kilometru vožnje sem se pripeljal do reke Mure. Hrvati so se res
potrudili.
Na reki je obnovljen plavajoči mlin. V njegovi bližini je tudi brod, ki je
videti v voznem stanju. Ob reki je lep gostinski objekt. Vse polno je
informacijskih tabel z različnimi podatki o reki in življenju ob reki. Hrvati
Muro imenujejo Hrvatski Amazon, najbrž zaradi široke delte,
v kateri se Mura izliva v Dravo. Ob
turističnem objektu je mandala, izdelana iz velikih kamnov. A turizem si
predstavljajo nekako tako kot mi v Sloveniji. Objekt je bil zaprt, nikjer žive
duše. Ne vem za koga so se tako potrudili, če ne znajo vsem tem investicijam
vdahniti nobenega življenja.
 |
mlin na Muri |
|
 |
brod na Muri |
| | |
mandala |
Ko sem poslikal vse zanimivosti na tej najbolj
severni hrvaški turistični točki, sem se vrnil na označeno kolesarsko cesto
proti Murskemu Središču. V tem kraju sem
bil ob 9.3o uri. Središče leži ob Muri povsem na mejni črti. Mestece ima okrog
6.500 prebivalcev. To je najbolj severno mesto v Hrvaški, leži na 160 m
nadmorske višine. V začetku prejšnjega stoletja so bile v bližini tega mesta
naftne vrtine in rudnik premoga. Danes od te industrije ni ostalo nič več.
 |
pred Murskim Središčem |
Pričelo je rahlo rositi in moral sem obleči dežno pelerino.
Tista dva dneva, ko sem čakal na napovedan dež, ni padla niti kaplja. Za danes
je bila napoved oblačno vreme, a brez padavin. Pa že zjutraj dežuje. Bomo
videli, kako bo popoldan. Vozil sem
skozi međimurske vasi z zanimivimi imeni Peklenica, Križovec, Miklavec,
Ferketinec. Prometa je bilo malo. Ob pol enajsti uri sem se bližal vasi
Turčišče, ko se je ulilo močneje. Poiskal sem si zavetje pod napuščem bližnje
hiše in vedril nekaj minut. Spet se je spremenila oznaka kolesarske poti.
Sedaj sem imel pred seboj kar dve oznaki, R-2 in R-3, obe poti pa vodita proti
Goričanu.
 |
proti Goričanu |
Goričan je znan predvsem po speedway stadionu. V tem kraju prebiva podjetnik
Pavlic, ki se ukvarja z gradnjo cest. Njegov sin je bil talentiran tekmovalec v
speedwayju, eden ob boljših v tem delu Evrope. Očka mu je za lažji trening zgradil pravi
speedway stadion, na katerem sedaj prirejajo tudi dirke, ki štejejo za evropsko
prvenstvo. In njegov sin Jurica Pavlic
na teh dirkah dosega kar dobre rezultate. Včasih na tem svojem stadionu
uspe prehiteti tudi našega zvezdnika Mateja Žagarja.
Malo pred 11.uro sem pripeljal v kraj Hodošan. Tu me je
obcestna tabla usmerila v levo proti Goričanu. Doslej se na hrvaški strani še
nisem kaj prida ustavljal in to iz preprostega razloga - ker s seboj nisem imel
nobenih kun.
 |
Goričan - glavni trg |
V Goričanu sem parkiral kolo pred pošto in šel vprašat, ali bi mi
zamenjali nekaj evrov v kune. Ker sem upal, da bo ta menjava opravljena hitro,
kolesa sploh nisem zaklenil. Sem pa opazil, da se v bližini pošte smukajo Romi,
ki so imeli v bližini neke štante. Ker je blagajničarka pisala in izpolnjevala
neke obrazce, sem na hitro skočil ven in preveril, ali je kolo še tam, kjer sem ga prislonil. Bilo
je.
Ko sem dobil svoje kune, sem šel čez
cesto do prve oštarije in naročil kavico z mlekom.
Goričan pa ni znan samo po
spidveju. V Goričanu naj bi bil marof in dvorec družine Zrinjski, ene izmed
najbolj pomembnih hrvaških plemiških družin iz časa bojev proti Turkom. Žal nisem uspel ugotoviti, kod se pride do njega. Mesto
leži ob Muri in tesno ob meji z Madžarsko. V tem delu je Mura mejna reka med
Hrvaško in Madžarsko.
 |
informacijska tabla o Zrinskih je v treh jezikih |
Od Goričana naprej se kolesarska pot ponovno oddalji od reke
Mure. Vozil sem skozi kraje Hemuševec, Draškovec, Čukovec. Pri kraju Sveta
Marija sem pripeljal do velikega akumulacijskega jezera na reki Dravi. V kraju
Donja Dubrava sem celo zapeljal preko mostu na drugo stran reke Drave.
 |
most čez Dravo v Donji Dubravi |
V tem
delu reki Mura in Drava nekaj časa tečeta skoraj vzporedno. Izliv Mure v Dravo
je le kakih 10 km naprej od Dubrave, v manjšem kraju z imenom Legrad. Še pred
Legradom sem zapustil Međimurje in vstopil v Koprivničko županijo, ki pa že
sodi v Podravino.
 |
mapa sotočja - Mura je skrita pod vijolično črto državne meje |
Ob pol enih popoldan sem končno prikolesaril do križišča,
kjer me je rjava tabla usmerila v levo -
na ustje (tod rečejo ušče) Mure in Drave. Kilometer ali dva od tega odcepa se nahaja vasica Legrad.
Sotočje obeh rek je še kak kilometer oddaljeno od vasi. Potrebno je voziti po grobi
gruščnati makadamski cesti. Oznake so dobre, na vsakem križišču te usmerijo
naprej.
 |
proti sotočju Drave in Mure |
Ob sotočju rek je gostinski objekt. Videti je precej zanemarjen in
verjetno ne deluje več. Vidi se mu, da je doživel že boljše čase. Ob njem so
pripravljene mize in ognjišča za peko na žaru. Povsod je vse polno smeti.
Povsem druga slika kot na avstrijskem delu poti.
 |
zanemarjeni gostinski objekt ob sotočju rek |
Parkiram kolo ob obmejnem kamnu in se brez
kolesa napotim na peščine ob reki Dravi. Muro vidim oddaljeno kakih 100 metrov.
Od tu, kjer stojim je videti Mura celo močnejša reka od Drave.
Na sotočju obeh rek je videti močne vrtince
na mestih, kjer se vodovji obeh
rek pomešata.
Nikjer nobenih ljudi. Ko posnamem že celo kopico slik, se počasi odpravim nazaj
h kolesu. Zopet je pričelo rahlo rositi.
 |
mejni kamen med Hrvaško in Madžarsko |
 |
sotočje, levo Drava, spredaj Mura in Madžarska |
Odpeljem se v vasico Legrad in poiščem
vaško gostilno, ki se seveda stiska k vaški cerkvi.
 |
cerkev v Legradu |
Nato pokličem Mladena in mu
sporočim svojo trenutno lokacijo. Pove mi, da je že odrinil iz Čakovca in da bo
najkasneje čez pol ure že v Legradu. Ko naročim prvo steklenico piva, se zavem,
da je moje popotovanje od izvira reke Mure do izliva v Dravo končano. Veliko
sem doživel v teh petih dnevih, kolikor sem se družil s reko. In Muro sem
vzljubil še bolj kot sem jo imel rad poprej, če je to sploh mogoče.
 |
Mura z mostu v Radencih |
Povzetek poti
Celotna pot Murradweg je po podatkih iz vodnika dolga 470 km. Na mojem števcu na kolesu sem jih naštel 510 km. Nekaj se jih je nabralo, ko sem ponekod zavozil s trase v vasice ob poti, da sem si ogledal vaško cerkvico ali našel lokal za kavico in počitek. Nekaj kilometrov sem dodal, ko sem se pred Gradcem vračal po fotoaparat. Pa najbrž tudi števec na kolesu ni popolnoma točno umerjen. Kakorkoli, v štirih dneh sem prevozil blizu 500 km ob toku reke Mure navzdol. Pot pa ne gre samo navzdol, vmes je kar precej vzponov. Seštel sem številke iz vodnika - 5118 višinskih metrov spusta in kar 3536 metrov vzponov. Največ vzponov je bilo v prvem delu, do Judenburga. Naprej je potem malce lažje. Za celotno pot sem porabil 5 dni. Prvi dan sem porabil za pristop do izvira Mure, tri dni sem vozil po Avstriji in en dan je bil namenjen za slovenski ter hrvaški del poti. Nič ne bi bilo narobe, če bi malo skrajšal etape in vozil kak dan dalje. Ob poti je res veliko lepih krajev in točk, ki so vredne ogleda. Morda bom naslednjič vozil 7 dni, kot to priporočajo v vodniku...
Še pregled opravljene poti v številkah:
|
|
Kolesarska
pot ob Muri - Murradweg |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zap |
datum |
od |
nadm. višina |
do |
km |
skupno |
dan |
spusta |
vzpona |
1 |
14.8.2015 |
Radenci |
|
Bad Radkesburg |
7,0 |
|
1 |
|
|
2 |
|
Bad Radkesburg |
|
Muhr |
310,0 |
|
|
|
|
3 |
|
Muhr |
|
Sticklerhutte |
15,0 |
|
|
|
|
4 |
15.8.2015 |
Sticklerhutte |
1763 |
Muhr |
15,0 |
15,0 |
2 |
861 |
261 |
5 |
|
Muhr |
1107 |
St. Michael |
12,8 |
27,8 |
|
|
|
6 |
|
St. Michael |
1075 |
St. Margarethen |
6,3 |
34,1 |
|
|
|
7 |
|
St. Margarethen |
1065 |
Tamsweg |
11,7 |
45,8 |
|
|
|
8 |
|
Tamsweg |
1022 |
Stadl an der Mur |
20,8 |
66,6 |
|
|
|
9 |
|
Stadl an der Mur |
914 |
St. Lorenzen |
10,6 |
77,2 |
|
|
|
10 |
|
St. Lorenzen |
810 |
Murau |
7,2 |
84,4 |
|
1190 |
887 |
11 |
|
Murau |
829 |
Teufenbach |
16,6 |
101,0 |
|
|
|
12 |
|
Teufenbach |
760 |
Scheifling |
5,0 |
106,0 |
|
|
|
13 |
|
Scheifling |
762 |
Judenburg |
29,0 |
135,0 |
|
813 |
693 |
14 |
16.8.2015 |
Judenburg |
737 |
Knittelfeld |
20,6 |
20,6 |
3 |
|
|
16 |
|
Knittelfeld |
645 |
St. Michael |
24,2 |
44,8 |
|
|
|
18 |
|
St. Michael |
596 |
Leoben |
12,2 |
57,0 |
|
678 |
531 |
19 |
|
Leoben |
541 |
Bruck an der Mur |
17,0 |
74,0 |
|
|
|
20 |
|
Bruck an der Mur |
491 |
Pernegg |
11,0 |
85,0 |
|
|
|
21 |
|
Pernegg |
464 |
Frohnleiten |
16,4 |
101,4 |
|
|
|
22 |
|
Frohnleiten |
438 |
Deutschfeistritz |
10,6 |
112,0 |
|
|
|
23 |
|
Deutschfeistritz |
414 |
Gratwein |
10,6 |
122,6 |
|
|
|
24 |
|
Gratwein |
392 |
Graz |
13,1 |
135,7 |
|
1065 |
873 |
25 |
|
Graz |
353 |
Wildon |
26,0 |
161,7 |
|
|
|
26 |
17.8.2015 |
Wildon |
314 |
Leibnitz |
15,2 |
15,2 |
4 |
295 |
216 |
27 |
|
Leibnitz |
275 |
Mureck |
31,5 |
46,7 |
|
|
|
28 |
|
Mureck |
237 |
Radenci |
25,0 |
71,7 |
|
143 |
75 |
29 |
20.8.2015 |
Radenci |
201 |
Veržej |
20,5 |
20,5 |
5 |
|
|
30 |
|
Veržej |
182 |
Mursko Središče |
26,0 |
46,5 |
|
|
|
31 |
|
Mursko Središče |
175 |
Goričan |
27,7 |
74,2 |
|
|
|
32 |
|
Goričan |
145 |
Donja Dubrava |
17,4 |
91,6 |
|
|
|
33 |
|
Donja Dubrava |
128 |
Legrad |
10,0 |
101,6 |
|
73 |
|
|
|
skupno |
|
|
|
470,0 |
|
5118 |
3536 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ni komentarjev:
Objavite komentar